Przyszła wiosna – idź na spacer!

Od kilku tygodni możemy cieszyć się w Polsce prawdziwie wiosenną aurą. Piękna pogoda i długie, słoneczne dni zachęcają do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Najprostszą i najmniej wymagającą jej formą są z całą pewnością spacery.

Spacerować może każdy – niezależnie od płci, wieku i ogólnej kondycji. Nieprzyzwyczajeni mogą zaczynać od kilkuminutowych marszy, bardziej doświadczeni powinni spacerować nawet godzinę dziennie. Tempo i warunki spaceru można dostosować do osobistych potrzeb każdego, nie ma potrzeby układania planów treningowych, harmonogramów i wyznaczania celów. Do spacerowania nie potrzeba wiele więcej niż odrobina chęci, a korzyści płynące z tej aktywności fizycznej są trudne do przecenienia.

Spacery nie tylko poprawiają ogólną kondycję, ale też przyczyniają się do redukcji stresu i pomagają produkować hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Regularne spacery pomagają też zapobiegać chorobom cywilizacyjnym i znacząco zmniejszają ryzyko chorób serca. Ponadto obniżają poziom cholesterolu, stabilizują ciśnienie tętnicze i układ krążenia. Są też doskonałym sposobem na zdrową sylwetkę. Dlatego każdemu, kto może spacerować, polecane jest jak najczęstsze korzystanie z tej formy aktywności fizycznej. Prostymi środkami możemy zadbać o zdrowie, wzmacniając również nasze serca! Spacerujmy i namawiajmy do tego bliskich – to nic nie kosztuje.



Facebook Slider

F

o

r

u

m

Facebook Slider