Zbiórki pieniędzy na Facebooku – jak założyć? Jak prowadzić?

Zbiórki pieniędzy na Facebooku – jak założyć? Jak prowadzić?

Coraz większą popularnością wśród użytkowników Facebooka cieszą się zbiórki pieniędzy organizowane na rzecz wybranych Organizacji Pożytku Publicznego. Coraz częściej beneficjentem tych zbiórek jest też Fundacja Serce Dziecka. Z programu Facebooka korzystamy od 2018 roku.

Zbiórkę na rzecz Serca Dziecka otworzyć może na Facebooku każdy, kto ma w serwisie aktywne konto. Nie jest wymagana żadna formalna zgoda od Fundacji. O czym jeszcze powinno się pamiętać?

 

Założyć zbiórkę na Serce Dziecka można na dwa sposoby:

  1. Z poziomu profilu Fundacji na Facebooku. Wystarczy wejść tam w zakładkę „zbiórki pieniędzy”, a następnie kliknąć przycisk „Zbierz pieniądze”, który rozpoczyna proces tworzenia nowej zbiórki.
  2. Tworząc nowy post na swojej tablicy, należy wskazać opcję „Wesprzyj organizację non profit”. W następnym oknie pojawi się wówczas pole wyboru organizacji, sugerowanej kwoty zbiórki i terminu, w którym ma się ona zakończyć.

Sugerowana waluta zbiórki:

Zbiórkę można prowadzić w dowolnej walucie. Polecamy jednak złotówki, gdyż większość potencjalnych Darczyńców mieszka w Polsce i dokonuje płatności złotówkowych. W przypadku, gdy planowana jest zagraniczna promocja zbiórki, najlepszą walutą może okazać się euro.

Waluta, w jakiej Facebook przekazuje pieniądze organizacji:

Facebook wpłaca pieniądze w złotówkach, zanim to jednak nastąpi, kwota jest dwukrotnie przewalutowana, wedle następującego mechanizmu:

  1. Etap pierwszy – Facebook dokonuje przewalutowania na euro pieniędzy zgromadzonych na wszystkich zbiórkach, prowadzonych w danym miesiącu
  2. Etap drugi – kwota euro zostaje przewalutowana na złotówki i w takiej postaci wpływa na konto Fundacji

Tworzenie zbiórki na rzecz konkretnego Podopiecznego:

Możliwe jest utworzenie zbiórki na rzecz konkretnego Podopiecznego Fundacji. Jeśli w tytule i opisie zbiórki podane zostaną jego podstawowe dane, tj. Imię i Nazwisko oraz numer Zbiórki Celowej w Fundacji, to środki jakie wpłyną do nas tytułem tej zbiórki zaksięgujemy na koncie Podopiecznego.

Prowizje:

Zarówno Facebook, jak i Fundacja Serce Dziecka nie pobierają żadnych opłat ani prowizji za prowadzenie i księgowanie zbiórki. Jedyne różnice, jakie mogą pojawić się między kwotą wpłaconą, a zaksięgowaną, mogą wynikać z przewalutowań środków.

Sposób przekazywania Fundacji środków:

Dwa razy w miesiącu Facebook dokonuje na konto Fundacji przelewu kwot zgromadzonych na wszystkich zbiórkach, jakie są prowadzone na jej rzecz. Facebook dostarcza nam również dane, które pozwalają przypisać wpłaty do konkretnych dzieci, jeśli z taką intencją była założona zbiórka. WAŻNE – nawet jeśli nie zostanie osiągnięty finansowy cel zbiórki, do Fundacji trafią wszystkie zebrane na zbiórce pieniądze.

UWAGA! Środki na kontach zbiórek księgowane są z około miesięcznym opóźnieniem w stosunku do daty zakończenia zbiórki na Facebooku. Przykładowo, środki zebrane do 10 marca zostaną zaksięgowane na koncie zbiórki dopiero w połowie kwietnia. Wynika to ze sposobu, w jaki pieniądze i raporty przekazywane są przez Facebooka do Fundacji.

Zachęcamy do tworzenia zbiórek dla Fundacji Serce Dziecka. Namawiajcie do tego przyjaciół i rodzinę – tylko działając razem, możemy skutecznie pomagać dzieciom z wadami serca!

 

 

 

 


Do góry